söndag 8 januari 2012

Trec - SM??

I sommras var jag och Hanna iväg på sk, hästrally. Där man skulle rida en runda i skogen på en viss tid och sedan fanns det en massa stationer där man ex skulle gå över en järnbro, gå i ett vattendike, hämta post i en brevlåda och lämna i en annan osv. Det var sjukt kul!! Och Hanna berättade att det kallas Trec och att det finns vanliga tävlingar med det, och det är ungefär likadant. Men då trodde vi att det endast var till för Islandshästar, men det visade sig att det fanns för alla :D Så nu har jag varit inne och läst om trec, och det låter awesome!!

Det är tre grenar i en tävling, orientering med häst, och så som vi gjorde i somras med bron och det, och så ska man vara på en raksträcka där man ska galoppera så sakta som möjligt och skritta så fort som möjligt.

Så nu är det full fokus på att träna min race ponny att galoppera sakta och få min luffs häst att gå liiite fortare i skritten, men det går mycket bättre än vad jag tänkt mig :D

Vi får väl se hur det blir, jag hoppas i alla fall på några tävlingar, kanske varken jag eller Hanna lyckas med målet vi satte - att vara med i SM innan året är slut ;) Men vem vet?? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar