måndag 23 januari 2012

Busschaufförer


Är det bara jag eller har ni också reflekterat över att busschaufförer generellt är väldigt otrevliga och sura? Jag som pendlar med buss varje dag tycker i alla fall att man åker med minst en surgubbe dagligen! Ja för faktum är att det är oftast männen som är otrevliga, de hälsar inte snäser åt de som frågar och så vidare.. Jag ska självklart inte sopa de som är jättetrevliga under mattan, för de finns ju sådana också det får man inte glömma. Men det är det som jag tycker är så konstigt är att varför man blir busschaufför om man tycker att det är pisstråkigt att sitta bakom en ratt hela dagarna! Det är ändå busschauffören som är bland de första man träffar på morgonen och i alla fall jag blir på bättre humör om jag möts av en glad person när jag kommer in i bussen än en som sitter och muttrar och se ut som han är sur för att folk ska åka buss... Men visst de är bara människor, men jag tycker ändå att det är lustigt att det alltid är samma som är tjuriga och samma som är glada.

En annan sak som också hör till bussarna, jag åker alltid min buss själv och det är ju nästan alltid samma människor som åker den bussen samma tider. Och jag har lagt märke till att flera stycken sitter bredvid samma person när de åker även fast att de inte känner varandra, och det är ett par personer som oftast åker bredvid mig också. Det fula är att ingen - eller nästan i alla fall - hälsar inte på varandra även att de nästan alltid sitter jämte varandra. Ett hej och ett leende kan man ju alltid klämma fram! Och egentligen, ag saknar att ha någon att prata med på bussen de gånger jag åker själv, och logiskt sätt borde ju de andra också tycka det är trevligare att prata med någon. Men ingen skulle ju få för sig att börja snacka med en som man inte känner, eller? Det skulle inte jag göra.. Men jag tycker ändå det är lite lustigt varför, man skulle ju få mer och nya kontakter på så vis och man kanske hittar någon man trivs jättebra ihop med. Men vi gör helt enkelt inte så, jag vet inte om jag är den enda som tycker så här eller om det är fler som känner igen sig?


Slänger in en låt av Mojje, älskade han när jag var liten! 
Ni får spola fram två minuter för de snackar en massa xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar