onsdag 18 januari 2012

Hästtjejer

Kommer fortsätta på spåret fördomar, tycker det är ett viktigt ämne som berör alla :)
Jag själv som är så kallad "hästtjej" har inte direkt upplevt detta så mycket, tyckte därför det var rätt så roligt när min kompis berättade vad hon tänkte om mig när vi träffades i augusti och jag sa att jag rider på fritiden. Hennes förväntningar var att jag skulle vara värsta nörden som endast kunde prata om hästar.

Kanske kan jag hålla med henne om att det var en sådan bild man fick av "hästtjejer" när man var liten, jag kan ju själv nu i efterhand komma ihåg hur jag var.
- Vad ska du göra idag?
- Jag ska åka till stallet och rida på min favvo häst, han är sååå fiin blablabla....

- Vad ritar du?
- En häst, min favvo häst han är sååå fiin blablabla...

- Vad ska vi leka?
- Vi leker häst!! Du får vara häst! Du får vara min favvo häst som jag brukar rida på!

- Såg du idol igår??
- Ja eller hur, jag äälskar också hästar!! :D

Det var väl ungefär så man var eller? Dock trodde jag inte att bilden av Den personen hängde efter en fortfarande när man säger att man är intresserad av hästar ;) Så alla ni utomstående, liksom ni så växte även vi "hästtjejer" upp efter ett tag och min fina vän som berättade om sina tankar insåg faktiskt att det inte var så hemskt att vara med en "hästtjej" ändå. Uppenbarligen var jag rätt okej ändå ;D
Dit jag ville komma var att jag tror alla har fördomar om personer man inte känner, kanske man ska försöka att tygla alla tankar lite, för oftast stämmer inte alla fördomar så bra, och i efterhand kan man uppskatta och skratta åt vad man tänkte om varandra från början ;D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar