söndag 22 januari 2012

Bästa Kompisar!

Jag skulle vilja att på ett högtidligt och fint sätt klinga lite fint i glaset och resa mig och börja med att säga "jag är ingen bra talare..bla bla bla" Och hålla ett superfint tal till de viktigaste personerna i mitt liv! Mina underbara vänner, dock gör jag inte detta för att jag inte är någon bra talare. Detta tycker jag är väldigt synd varför vi inte gör, för jag tror inte att jag är ensam  med att jag aldrig skulle få för mig att ställa mig upp och börja prata om hur mycket jag gillar mina vänner. Skulle jag nu göra det, skulle jag ha en stämpel som "idiot" och "knäpp" typ resten av livet eller så länge som de som vet om att jag gjorde det är så pass klara i huvudet så att de kommer ihåg det. Vilket betyder kanske typ 60 - 70 år framåt.
Jag kan då berätta att jag inte är så sugen på den stämpeln så länge så därför gör jag inget sånt här knäppt. och ingen annan heller för den delen. 

På ett sätt tycker jag detta är synd, okej vi behöver inte stå och hålla tal det är inte det jag menar. Vad jag försöker komma fram till är att jag tycker folk i allmänhet är väldigt dåliga på att berätta för de man tycker om att man uppskattar dom. Man borde mycket oftare påminna varandra om att man betyder väldigt mycket och att du  är en värdefull person i mitt liv och så vidare. 

För att göra en ändring på det här tycker jag att alla ska säga något extra fint till de ni träffar under dagen idag och fortsatta dagar också :) För vi glömmer lätt bort de viktigaste personerna i våra liv. Så jag hoppas för era vänners skull att ni gör detta, det ska i alla fall jag göra, och jag har redan börjat för detta inlägget är en hyllning till mina finaste vänner som jag inte skulle kunna leva utan.

Kärlek till er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar