torsdag 5 april 2012

Fina Vän




Kan du se vad du gör?
Hur mycket du gör lilla vän?
Fina vän, du betyder så mycket

En duva är frihet, hjärta betyder kärlek
Symboler finns överallt och ingenstans
En symbolik vi ofta glömmer är vänskap, jag satt ett tag och funderade vad den har för symbol
För nog måste det viktigaste ha en egen symbol?

Du står för vänskap, det var vad jag kom på
Det är när jag ser dig jag refererar till äkta vänskap så du måste vara den viktigaste symbolen…

Kära vän kan du se vad du gör?
Om du tittar noga ser du fotspåren i sanden?
Kan du se där fyra fötter har vandrat? Men sen är det bara två?
Man kan undra varför du lämnade mig själv när det var som svårast,
Men vi vet svaret fina vän, vi vet att du aldrig lämnade mig
Lilla vän kan du nu se hur mycket du gjort?
När två fötter vandrar själv i sanden, betyder inte att det var mina spår…
Nej för vi vet fina vän att det är dina spår när du bar mig förbi det svåra.

Därför har jag funnit vänskapens symbol,
För kan du se vad du gör?
Hur mycket du gör lilla vän?
Fina vän du bär mig förbi det svåra






                                                                                                                                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar