söndag 22 april 2012

Dina krampaktiga tag med din knutna hand, en reflektion från min…



Vad är det du håller i din hand
Vad är det du gömmer och skyddar så väl?
Min önskan är att du en dag ska låta mig se mellan dina fingrar
Vackra lilla barn, jag vet vad det är du håller i så hårt
Jag kan se mig i dig, en spegelbild från förr
Dina krampaktiga tag med din knutna hand, en reflektion från min…
Du behöver inte hålla, inte så hårt
Det kommer bli bättre en dag, den dag när du låter någon hålla din lilla hand och dela det värdefulla med dig.
Du behöver inte gripa så hårt om livet, det kommer inte springa iväg
Jag kan se i dina ögon se hur det känns, lilla vän om du lät mig komma skulle jag visa dig att livet är inget man håller kvar, det är liver som håller i dig.
Du kan släpa taget, låta mig visa dig allt vad livet visade mig..
Du kommer inte längre tycka att det är en påfrestning
Du kommer älska varje ögonblick

För livet tycks vara knappt,
Svårt att hålla kvar, vill hålla kvar, kämpar så hårt
Men vackra barn, jag vill visa dig känslan
när man låter någon hålla handen och dela det värdefulla innehållet…
Livet är inget som ska vara fången i en knuten barnahand,
Du måste upptäcka att det blir vackert när man vågar släppa det fritt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar