tisdag 10 april 2012

Ängeln som kom för att tända lågan som brunnit ut



Hur kan man sakna någon man aldrig träffat?
Hur kan man älska någon man inte sett?
Det är som mamman och barnet, det finns en kärlek innan de mötts
En kärlek som aldrig slocknar, som bara blir intensivare med åren.

Kanske är det samma med oss?
En låga som bars växer, som lyser starkare för var dag

Du kom in i mitt liv vid det perfekta tillfället, fick mig att skratta bort all sorg
Fick mig att skratta av lycka inte av tvångst
Hur kan man inte känna kärlek till någon som dig?
Mitt liv var upp och ner, men du vänder det dessutom ut och in
Får mig att bli varm fast jag fryser,
Får mig att bli pigg fast jag är jättetrött

Kanske är du ängeln jag skrev om för så längesedan,
Den där mörka kvällen när allt kändes dött…
Kanske är du ängeln jag väntat, som har fattats mig

Hur kan man annars sakna någon man inte träffat?
Känna kärlek till någon man inte mött?

Kanske är du ängeln som kom för att tända lågan i mitt liv igen?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar