lördag 8 september 2012

När det yr vitt stoft - så där mysigt!

Jag la bloggen på hyllan och någon gång under sommaren har jag lagt något till ovanför, som gjort att jag nästan glömt bort vart jag la bloggen. Den försvann under det där andra som föll i glömska. 
Det blir lätt så,
med mycket. 

Efter en långpromenad i luft som börjat smaka höst, 
med vindar som kyler huden istället för att smeka den
tog jag på mig en stickad tröja från den bästa av tiden på 80-talet
kröp upp i soffan och läste Tuva Minna Linns blogg, den allra bästa om du frågar mig. 

Tuva Minna Linn


Efter att läst allt jag missat - vilket är under hela sommaren var det svårt att inte komma hit och börja skriva på nytt nu när hösten kommer. 
Faktum är att jag längtat lite, 
efter hösten
färgerna
vindarna
luften
kläderna
starten

Tiden av lugn som gått bredvid mig i sommar, lägger jag på hyllan. Den kommer inte plockas fram förrän den är sådär dammig så man kan blåsa på den och det yr vitt stoft runt om, så det ser så där mysigt ut. 
Istället kommer en tid av nya saker, krafter, känslor, upplevelser och saker att göra. jag kommer inte att ha tid med tid under hösten, det är för mycket som jag vill göra och se! 

Så nu får hösten komma på riktigt! Så länge den låter sommarens sol lysa i alla fall fram till november, annars missar man det vackra med hösten om den blir för grå. Det är färgerna och ljuset som är vackert...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar