söndag 17 mars 2013

Skidbacken i skogen

Åker med familj och vänner till vår lilla skidbacke i skogen. Hyr en snowboard för utmaningens skull, det går sådär. Benen tyckte inte det var lika kul som jag, de ville helst inte lyssna på mig. 
Det blev en utmaning, och underhållning för de andra! 
Hittade en skogsglänta att fika i, känner på kinderna hur solen ändrar färgen från gråblek vinterhy till rosig vårfärg. 

Spenderade lördagskvällen  med fina vänner, skratt hördes en bit in på natten. Vaknar tidigt ändå, nästan som på onsdagar, och sömnbristen finns där suddig och tung, någonstans bakom endrofinerna. Kör till stallet på morgonen, fyller fickorna med godis och försöker hitta ett sätt att kommunicera med de stora mörka ögonen som tittar nyfiket på mig när han inte förstår vad det är jag menar. Trickträningarna kan inte alltid gå bra... Men mysigt är det, känns som jag kommer honom ett steg närmre för var gång, om det är möjligt?

Lina och Alicia ville stanna och leka, det slutar i en cirkus, med jonglering, rockingar, snurrande tallrikar, ballonger och bollar. Allt på en och samma gång såklart! Skoj! 

Glömt berätta om sommarens planer, kommer ta tåget till Stockholm strax efter skolavslutningen. Fått jobb på min praktikplats, de tre första sommarlovs veckorna kommer alltså bjuda på jobb, körkortsteori studier i massor!, midsommarfirande, kompisar, och en massa annat roligt hoppas jag på! 
Våren och sommaren får komma när som helst nu!! Lääängtaaar sååå mycket!!! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar