torsdag 24 januari 2013

En skål med kärlek

Uttråkning är nog bland de tråkigaste känslorna, konstigt nog.
Blir nästan handlingsförlamad tillslut,
samtidigt som man inte orkar, förkylningen suger all energi ur en

Tar mig i kragen och försöker tyda fysikens språk och tecken,
gång på gång, men kommer aldrig riktigt in i det
intalar mig själv att pauser hjälper
stirrar ut på vintervädret och känner ännu mer hur uttråkad jag är!
vill ut, röra på mig i friskluften, i solen, i snön, tillsammans med någon!

Skäller på mig själv för att jag tycker synd om mig själv,
för det gör jag faktiskt, lite grann
Plockar ihop en skål med kärlek och går tillbaka till böckerna...

Hoppas ni har en roligare dag än mig!
Var ute och njuut!
I alla fall en liten stund för mig :)

Kram på er!



1 kommentar:

  1. Åh tack för fin kommentar på min blogg! :) Blev så glad! Håller med om att det är en himla jobbigt känsla den där uttråkad känslan!!! Men skålen såg underbart god ut! ( ja innehållet alltså ;)

    SvaraRadera