torsdag 31 maj 2012

Eldar slocknar alltid tillslut




Jag har försökt att visa dig mig, men du följer samma stigar som förut
Hur långt kan du gå tar din väg aldrig slut?
När kommer stunden du kan stanna och se,
Förstå att det inte bara är åt dig som världen ler

Hur gör man så två ögon kan öppnas, se ur ett annat perspektiv?
känslorna jag brottas med, den är tung, ramlar snart
Vill du hjälpa mig bära, låta mig vila ett tag kunna andas lugnt och veta att allt är bra

Skulle du öppna om jag gav dig min kärlek i ett paket
Med gula sidenband som solen som gick sönder i mig
Vad skulle du använda din present till för något
Låta den vara en väg som du kan trampa på?
Som låter dig färdas dit där det själv är för tungt att gå
Värma dig en regnig oktoberkväll?
Få blommor att blomstra i din värld?
Du kan inte använda mig som en hjälp mot framgång 
Till ett liv där jag kommer vara gråare än betong
Även blommorna kommer om ett tag dö ut
och eldar slocknar alltid tillslut

Din present är unik, kan endast öppnas en gång
Kommer du kasta bort den och låta den bli rader i en sång
Få min sol att gå sönder, byta färgen på det gula sidenband
Som du tillsammans med min kärlek oberört låter falla ur din hand

Det fanns inget sätt att få dig se
Du fortsätter tro att det är åt dig världen ler
Du byter aldrig sida, fortsätter bara som förut
Du kommer fortsätta gå, din väg har inget slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar