lördag 6 juni 2015

Sommarsnö


Går en runda extra för att se vad som saknas,
packar upp och packar ner, nästan för att bara känna känslan
Den röda ryggsäcken fylls med sånt som mest är onödigt.
Men hur vet man vad som behövs när man flyr vardagen?
Till något okänt bortom floderna och bergen.
Jag tänker att jag är nybörjare, det är tillåtet att ta med för mycket
Till nästa gång, när resan är tio gånger så lång,
då tänker jag göra rätt.

Andas en extra gång för att tvinga lungorna fånga syret
Det känns mest trång och tungt
Kanske det försvinner med flykten.
Insikten om hjälp är sedan länge kommen
Tänker rätt, gör fel.
Jag tänker att jag är ung, att jag lär mig med tiden.
Sen ska jag göra rätt.

Tittar en extra gång mot trädet
Ser hur sommarsnön yrar i vinden
De vackra blommorna vågar flyga söka sig till nya platser
Till något okänt bortom stammar och fågelsång.
Jag tänker att försommaren blir kort i år,
så därför gör jag allt en extra gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar