måndag 29 september 2014

Det som tillhör livet


Hon säger jag borde ta bort något ur livet
Han säger jag borde ändra prioritering
De säger jag borde byta varv
göra mindre
göra mer
få honom att le
göra honom starkare
säga hej då.

Hon säger jag skulle må bra
om jag skrev lite mer
lite oftare
lite bättre

Han vill inte såra mig
men ber om mer tid
tillsammans

Jag säger att jag vill 
göra allt
går inte ta bort
det som tillhör livet



Jag ska ge mer
tid
texter
brev
styrka

Det är så nära att det går
i min fantasi finns det tid
för allt
alla

Det är så nära
så att jag tror att det går


Jag minns de dagar då vi log tillsammans
då texterna gav självförtroende
då tiden fanns 

Minnena ger ork
det går
om jag bara vill
och jag vill
 för jag vet 
att annars försvinner det som tillhör livet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar