lördag 2 april 2011

Cirkushäst! :D

Hejsan! :) Längesedan jag skrev nu, men det har varit fullt upp de senaste dagarna :D
igår var det ju första april ;) jag lurade min mamma tre gånger och hon trodde på mig alla gånger ;) haha hon är så lättlurad :P
Förresten, jag bara måste få skryta lite om min underbara gullebulle :P
För två år sedan så lärde vi honom kommandot, god dag vilket innebär att han tar upp höger framben så man kan ta tag i det och hälsa på honom. :) sedan lärde vi honom att pussas, då när man gör pussljud buffar han försiktigt en på munnen med mulen. Så otroligt gulligt!! :D Han kan oxå ta upp vänster fram ben på samma sätt som med höger, och det ser jättesnyggt ut när han gör det varannan gång med höger och varannan med vänster. han kan oxå "vinka" då sträcker han på benet när det är i luften så det är rakt och så tar han det upp och ner.

Men självklart vill jag ju lära honom mer :D så nu tränar vi på att kasta hink och så ska han hämta den och komma tillbaka med den till mig. Det går så där. Vi började med tricket igår. Än så länge jagar han hinken, och biter lite i den och sedan tycker han att det räcker och vill ha godis ;) Nu gäller det bara att få honom att gå med hinken i munnen. :P
tyvärr har jag inga bilder eller filmer på när han gör något utav det här, men det kommer nog så småning om :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar