lördag 2 maj 2015

Det är min verklighet?

Det har hänt mycket i livet på så kort tid. Stundtals är det svårt att verkligen säkert veta om det är verklighet eller fantasier. Men det här är min verklighet nu. Tänker att insikten infinner sig och landar med tiden. Det som för några år sedan kändes som ett universum bort är nu min framtid och jag kan inte sluta le.

För ett år sedan (känns som en evighet iväg) letade jag och Noura efter ursäkter till att skjuta ytterligare lite till på vårt fruktansvärda gymnasiearbete. Känslan av student började närma sig och det var fester och roligheter konstant. Hösten låg som ett tomt oskrivet blad. Jag visste inte vart jag skulle befinna mig eller vad jag skulle göra. Nu, ett år senare, ligger kommande höst återigen som ett tomt oskrivet blad, nästan. Det enda som finns på bladet är en rubrik, och på den står det Costa Rica!

Det känns overkligt att fylla i detta papper, men det underlättar insikten om att verkligheten inte förväxlas med dagdrömmarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar